Od okolních obcí oddělí park nový zelený pás, který počítá s vysázením nových stromů, ponecháním těch stávajících, vybudováním cyklostezek a úpravou prostoru jako rekreačního parku. Novou zeleň navíc doplní klidová území s vodními plochami pro podporu biodiverzity.
Součástí parku bude nová hasičská výjezdová stanice, diskutuje se o policejní stanici a stanovišti zdravotní záchranné služby a přibude také občanská vybavenost jako lékařská ordinace či stravovací zařízení. Projekt počítá také s novou železniční zastávkou a zastávkou MHD a v neposlední řadě s novou čerpací a dobíjecí stanicí.
Park počítá s novou čističkou odpadních vod i novými elektrickými rozvodny, jejichž výhody budou moci využít také obyvatelé okolních obcí. Součástí projektu budou také nová parkoviště.
Stavba SPP Líně by měla pozitivní dopad na stav dopravní infrastruktury v lokalitě, jelikož bez takto významné investice by pravděpodobně spousta z níže popsaných opatření nevznikla. Silnice II/180 má po svém přeložení do nové trasy výrazně ulehčit dopravě v obcích Dobřany, Vodní Újezd a Chotěšov. Stávající trasa je vedena intravilánem skrze obytné oblasti obcí. V rámci přeložky dojde k vybudování obchvatů všech zmíněných obcí ve východo-západním směru. Odvedení primární části generované dopravy ze záměru by měl zajistit nový přivaděč přímo z dálnice D5. Stavba také urychlí přípravu nové trasy silnice I/26, která je pro řadu obcí stěžejní. Propojení železnice až na německé hranice bude přínosem i pro osobní dopravu a odlehčí od nákladní dopravy na silnicích.
S výstavbou SPP Líně a umístěním gigafactory by přirozeně došlo i ke zvýšení kupní síly v regionu a rozvoji služeb, což by přineslo další příležitosti pro místní firmy a živnostníky. Došlo by i k rozvoji dalších komerčních služeb, jako je pojišťovnictví nebo doprava a logistika. Současně by se zintenzivnila zdejší bytová výstavba a Plzeňsko by celkově získalo nový impuls k rozvoji dopravní a sociální infrastruktury i celkovému zvýšení kvality života.
Investice by měly putovat také do zvýšení kapacit a modernizace všeobecného středoškolského vzdělávání v celém regionu. Se Západočeskou univerzitou již probíhají jednání o možné spolupráci, ať už v oblasti vzdělávání budoucích zaměstnanců nebo podílu na výzkumu a vývoji nových technologií. Továrna na bateriové články pro elektromobily by tak byla pobídkou pro otevření školních zařízení i specializovaných technických středoškolských a vysokoškolských oborů, které by připravovaly budoucí kvalifikované profese pro gigafactory a pro další na ni navázané dodavatele a služby.
Výstavba gigafactory, pokud k ní dojde, by vytvořila prakticky nové odvětví ekonomiky a přinesla by do České republiky výrobu inovativních technologií budoucnosti. Umožnila by také lokalizovat celý výrobní řetězec elektromobilů na území našeho státu: od těžby lithia přes výrobu bateriových článků a samotných bateriových vozidel až po jejich recyklaci. To by znamenalo v regionu střední a východní Evropy klíčovou konkurenční výhodu. Současně by došlo k podpoře zpracovatelského průmyslu a posílení stavebnictví a energetiky.